Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Kampania społeczna „Zwolnij, bo się przejedziesz”

Hasło kampanii ma skłaniać do refleksji. Pozwala opowiedzieć się po stronie korzyści wynikających z bezpiecznej jazdy, dlatego bohater kampanii, grany przez znanego aktora Dawida Ogrodnika, jest uosobieniem najlepszego kolegi, który nie gani, nie karci, a po prostu podpowiada, że warto zwolnić, gdy jedziemy samochodem.

Pośpiech oraz przekonanie o własnych umiejętnościach, połączone z pewnością dotyczącą technicznych możliwości samochodu to najczęstsze powody przekraczania prędkości przez polskich kierowców. Na problem zbyt szybkiej jazdy zwraca uwagę ogólnopolska kampania społeczna „Zwolnij, bo się przejedziesz”, realizowana przez działającą w Ministerstwie Infrastruktury Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

– Co piąty wypadek na naszych drogach spowodowany jest niedostosowaniem prędkości do warunków ruchu. Co istotne, zbyt szybka jazda jest najczęstszą przyczyną wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Zwolnij, bo się przejedziesz, jest kampanią społeczną zwracającą uwagę na jazdę z nadmierną prędkością, a jej ambasadorem jest aktor Dawid Ogrodnik. Celem kampanii jest promowanie bezpiecznego zachowania na drogach.

Więcej informacji na temat kampanii na stronie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

  • grafika przedstawia broszurę kampanii z tekstem - zwolnij bo się przejedziesz, droga ma dwie strony, karma ma podobnie, zapamiętaj sobie: nie gnaj, bo cię poginie. Nie słuchaj głosów w głowie, które depnij szepcą, zapamiętaj dobie: nie depcz, bo cię zdepczą. Nie dawaj po garach, bo będziesz garować, kieruj się głową, jeśli umiesz kierować. Karma wraca, życie nie. Zanim w kłopoty zawiedziesz, zapamiętaj sobie: zwolnij, bo się przejedziesz.
Powrót na górę strony